Poniżej znajdują się opisane rodzaje treningów bądź systemy treningu, w którym się specjalizuję.



TRENINGI PERSONALNE

 

   Trening personalny to indywidualne ćwiczenia fizyczne, które wykonywane są pod okiem i opieką wykwalifikowanego trenera personalnego. Takie treningi są indywidualnie dopasowane do potrzeb klienta. Sesja treningowa  z trenerem personalnym trwa zazwyczaj 60 minut i rozpoczyna się od wcześniej dopasowanej rozgrzewki, następnie wykonywane są ćwiczenia właściwe (bądź rozciąganie mięśni, czyli stretching - jeżeli ich stosowanie jest bezpieczne, uzasadnione, współgrające z celem treningowym)

Ilość treningów personalnych uzależniona jest od klienta: jego potrzeb, możliwości.
   Trening personalny pomoże szybciej osiągnąć zamierzone efekty i co najważniejsze odbywa się to w sposób dla nas bezpieczny

   Przez pierwsze treningi następuje programowanie funkcjonalnych wzorców ruchowych - w tym samym czasie następuje adaptacja organizmu do treningu, wskazanie na słabe ogniwa i ich niwelowanie. Następnie - zależy od celu - następuje określenie limitacji. Po tym okresie wdrażany jest właściwy indywidualny program treningowy łączący cele ciała klienta  (np. zmniejszenie zespołu skrzyżowania dolnego) oraz cele osobiste klienta (np. cel wykonania 15 podciągnięć w 1 serii).
 

TRENINGI MEDYCZNE

 

   Współpracując z fizjoterapeutami prowadzę treningi medyczne/rehabilitacyjne. Takie kompeksowe działanie przyczynia się do szybszego powrotu do zdrowia po urazach/zabiegach/operacjach/wypadkach, które stworzyły dysfunkcję w aparacie ruchu. W treningu kładziemy nacisk na diagnostykę słabych ogniw i ich neutralizacji tak aby powrócił balans w ciele.


WZORCE RUCHOWE

 

   Ogólnie - w oparciu o biomechanikę jest to zaprogramowanie zachowań ciała w określonych typach/rodzajach ćwiczeń z jednoczesnym dostosowaniem metody pod danego zawodnika. Jakie są tego korzyści? Optymalizacja ruchu, zmniejszenie napięcia w strukturach stawowych, kostnych, wiązadłowych, mięśniowych...podczas wykonywania ćwiczeń i w trakcie wykonywania ruchów funkcjonalnych na codzień. 

    Optymalny  wzorzec ruchowy to taki sposób wykonania określonej czynności, który przy najmniejszym wydatku energetycznym zapewnia skuteczność i precyzję realizacji danej czynności ruchowej, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo tkanek aparatu ruchu. 


KORYGOWANIE WAD POSTAWY

 

   Głównym elementem terapii wad postawy dostosowanych do pacjenta jest wybranie odpowiednich ćwiczeń korekcyjnych. Kolejnym ważnym elementem jest wzmocnienie mięśni grzbietu, brzucha, nóg i posturalnych. Ćwiczenia są tak dobierane by zwiększyć sprawność, wydolności i możliwości ruchowe.

   

Korzyści z realizowania treningu w oparciu o programowanie korygowania wad postawy:

  • Wyrobienie prawidłowych nawyków postawy;
  • Korekcja wad postawy oraz zapobieganie ich pogłębiania;
  • Wzmocnienie mięśni wokół kręgosłupa;
  • Poprawienie sprawności fizycznej i wydolnościowej;
  • Rozciągnięcie nadmiernie przykurczonych mięśni;
  • Zwiększenie zakresu możliwego ruchu;

 

Do najczęstszych wad postawy należą:

  • Skrzywienie boczne kręgosłupa;
  • Okrągłe plecy;
  • Płaskie plecy;
  • Wklęsłe plecy;
  • Kurza klatka piersiowa;
  • Płaska klatka piersiowa;
  • Koślawe kolana;
  • Płaskostopie;

 

TRENINGI ONLINE

 

   Idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu spotkać się osobiście. Trening dopasowany do Twojej sylwetki i czasu jaki chcesz przeznaczyć na trening. Przed pierwszym treningiem odbywa się konsultacja treningowa i analiza odżywiania. W miarę możliwości zapraszam do osobistych treningów ze względu na szybsze programowanie wzorców ruchowych


GIMNASTYKA I KALISTENIKA
 

   Kalistenika czyli inaczej ćwiczenia z własną masą ciała. Obecnie widzi się odłam kalisteniki - street workout, który korzysta z elementów akrobatyki, gimnastyki sportowej i gimnastyki siłowej. Jednakże każdy sportowiec z kalisteniki bądź street workout-u, aby "wyczyścić" figury, ćwiczenia -  zaczyna edukować się w obszarze gimnastyki sportowej. Stąd też zajmuję się osobami, których sport biernie bądź czynnie korzysta z elementów gimnastyki sportowej (np. street workout, pole dance, aerial, akrobatyka, joga...). Od opracowania programowania pod figury gimnastyczne, wzmocnienie ciała (do np. wykonania podciągnięć przez kobietę), aż po rozciąganie ciała do szpagatu, mostka.
 

PROGRAMOWANIE - ROZPISKA TRENINGOWA
 

   Jest to inaczej program dedykowanych ćwiczeń - dopasowanych indywidualnie do zawodnika/pacjenta - biorąc pod uwagę jej cel, predyspozycje, ilość realizowanych sesji treningowych w tygodniu, regenerację, limitację itp.. Klient w oparciu o rozpiskę realizuje trening bez trenera. Jest to opcja dla osób, które są bardzo świadome ciała.

TRENINGI